Challenge: 100 babyer
Postet av: Simshjelper Alexander
Postet: 06 juni 2018. 18:06 Sist endret: 04 mars 2022 19:03
Mål:
Målet for denne utfordringen er å føde 100 barn i så få generasjoner som mulig. Utfordringen er ferdig så fort baby nr. 100 er født, eller du bryter regler.
Starten:
Start med å lage en sim. Vi kaller henne matriark. Hun må være en ung voksen. Hun kan ikke ha andre simmer i husstanden til å starte med. Hun kan ha hvilket som helst personlighetstrekk og aspirasjon som du vil hun skal ha. Personlighetstrekkene romantisk og familieorientert er anbefalt, men ikke obligatorisk for henne å ha. Det er også anbefalt at hun har et personlighetstrekk som vil hjelpe henne å tjene mer penger fra en av hobby-ferdighetene.
Du kan flytte matriarken inn på hvilken tomt du vil, så lenge hun har penger til det med de 20.000 simoleonene som hun starter med. Senere, etterhvert som husstanden gror og matriarken din begynner å få en større inntekt fra en av hobbyene sine, kan du flytte husstanden til en annen tomt så lenge hun har simoleoner nok, uten å bruke juksekoder. Den tomten som du flytter matriarken må være tom. Du kan ikke slå sammen matriarken sin husstand med en annen husstand. Du kan laste ned tomter fra galleriet så lenge matriarken har nok simoleoner til tomten.
Den første prioriteringen for matriarken fra dag 1 etter å ha flyttet inn i sitt nye hjem, er å finne en en sim som kan gjøre din sim gravid. Disse simmene vil bli kalt donorer.
Du vil fortsette med å ha så mange barn som mulig og finne nye donorer som far til hvert barn. Den beste og effektive veien å spille er å være sikker på at matriarken alltid er gravid. Ha en ny donor klar til å gjøre matriarken gravid rett etter hun har født barn er best og vil gjøre så du har flest mulig barn per generasjon.
Reglene (for grunnspillet):
Disse reglene er regler som er designet for å virke med alle oppdateringene på grunnspillet. Hvis du ikke har noen ekstra pakker kan du følge disse reglene for å spille. Hvis du har ekstra pakker installert, så vil du finne en egen seksjon etter de vanlige reglene, så les den seksjonen for de ekstra pakkene du har.
Spillinnstillinger:
- Du må spille med aldring på, og normal lengde på simmenes liv.
- Du kan spille på andre husstander i samme filen (for eksempel hvis du ønsker å spille med en av matriarkens barn som har blitt flyttet ut) men da MÅ du gjøre så autoaldring er av på simmer som ikke spilles med. For å gjøre dette, gå inn på spill under spillinstillinger og huk av på Autoaldring (simmer som ikke spilles med). Sett også «Kun aktiv husstand» på autoaldring (simmer som spilles med). Dermed vil spillet fortsatt gi deg noen nye beboere som kan brukes som donorer ettersom de nåværende blir eldre og dør.
- Mods og CC som gir deg en urettferdig fordel over andre spillere er ikke lov. Foreksempel, en mod som gir deg muligheten til å ha mer enn 8 simmer i husstanden er ikke lov, for det gir deg muligheten til å få fler og fler babyer uten å måtte vente med å flytte ut eldre barn, er en urettferdig fordel. En CC med glitrende solbriller er greit fordi det å bruke glitrende solbriller i spillet gir deg ikke hjelp med utfordringen uansett.
- Juksekoder som gir deg en urettferdig fordel over andre spillere er ikke lov. Dette inkluderer pengekoder, forandrer humør-koder, ferdighet, bedre skolepresentasjon, tilfredspoeng, og koder som åpner spesielle objekter. «bb.moveobjects on» er lov for å kunne bygge kreativt. «Resetsim» for å løse glitcher er også lov. Hvis du får en glitch eller spillet kræsjer som gjør at du mister data eller ødelegger filen din så har kan du bruke hvilken som helst juksekode eller mod som er nødvendig for å få tilbake det du mistet.
Aldring og husstand:
- Hvilken som helst metode i spillet som bedrer simmens livslenge, redder en sim fra døden, eller bringer en sim tilbake fra døden er ikke lov. Du kan heller ikke flytte spøkelser inn i husstanden.
- Det som du har fått ved å fullføre aspirasjoner og arrangere sosiale sammenkomster kan bli brukt. De har du tjent selv, så det er ingen grunn til at du ikke kan nyte fordelen som du har jobbet for å tjene.
- Babyer kan ikke gå opp et alderstrinn før du har fått beskjed om at det er bursdag til simmen (Ikke den som sier at det nesten er bursdagen demmes; det må faktisk være bursdagen demmes).
- Småbarn kan aldres når de har nådd level 3 i alle småbarnsferdigheter (inkluderer pottetrening). Du kan også ha småbarn i småbarnstadiet etter det for å prøve å få level 5 i alle ferdigheter, men det er ikke påkrevd.
- Barn kan aldres opp etter å ha fått A på skolen.
- Tenåringer kan aldres opp etter å ha fått A på skolen.
- Ung voksen kan bli flyttet ut av huset for å få plass til flere barn, men de kan ikke flyttes tilbake.
- Når matriarken blir eldre, og ikke lenger kan få barn så tar hennes yngste datter over som den neste matriarken. Hvis den nye matriarken ikke er ung voksen enda, må du ha matriarken i husstanden til den neste er ung voksen. Når din neste matriark er ung voksen, kan du flytte ut den tidligere matriarken for å lage mer plass i husstanden så den nye matriarken kan få barn.
- Du kan ikke lage mer plass i huset fortere ved å drepe små simmer eller la babyer, småbarn eller barn bli tatt. På grunn av dette så teller ikke simmene før de er ung voksen. Eneste unntaket er når barn nr 100 blir født. Alle simmer som ikke er ung voksen som lever når barn nr 100 blir først teller med og utfordringen er ferdig.
Karrierer:
- Matriarken eller de som kommer etter henne kan ikke ha en jobb, noen gang. Det å tjene penger som ikke inkluderer en jobb er lov, så matriarken kan male, skrive, ha stand-up, for å få penger til husstanden, men hun kan ikke jobbe som maler, forfatter, eller noen andre karrierer. ((Se «Gå på jobben», «Livet i byen» og «Katter og hunder» seksjonene for unntak))
- Tenåringer kan ha en deltidsjobb for å hjelpe til med å støtte familien og få ekstra inntekt.
Reise og ferier:
- Matriarken kan forlate hjemmet som hun vil.
- Matriarken må ikke ta med alle barna når hun forlater tomten.
- Dersom matriarken vil dra på ferie må hun ta med seg alle barna. Hun kan ikke dra på ferie når hun er gravid eller har babyer hjemme.
Romantikk og donorer:
- Matriarken kan ikke bli gift så lenge hun kan få barn. Hun kan ha kjærester, men hun kan ikke bli forlovet med noen av kjærestene, eller flytte noen av de inn i huset.
- Når matriarken er eldre og hennes yngste datter har blitt gammel nok til å ta over, kan hun gifte seg, men hun må da flytte inn til mannen sin husstand. Hun kan ikke flytte mannen inn i din husstand.
- Belønninngen «fruktbar» (som koster 3000 tilfredspoeng) er det lov til å kjøpe; faktisk er det anbefalt! Jo flere tvillinger du kan ha, jo bedre.
- Matriarken kan ikke bli gravid med samme donor flere ganger. Når han allerede har gjort simmen din gravid kan han ikke brukes til flere barn. Altså, hvis denne ene graviditeten førte til tvillinger eller trillinger er det greit. En graviditiet pr donor, ikke nødvendigvis ett barn.
- Det er ingen restriksjoner for hvem som kan bli faren til et barn i denne utfordringen, men ingen av donorene kan flytte inn i husstanden eller gi noen ting til husstanden uansett, uten om å gjøre matriarken gravid en gang.
Babyer, småbarn, barn og tenåringer:
- Du kan adoptere barn uten straff, men adopterte barn teller ikke opp mot de 100 barna du trenger for å fullføre utfordringen, så det er ikke en fordel å adoptere barn, spesielt siden de bare tar opp ledig plass i husstanden.
- Patchen 4 Mai 2015 introduserte oss til muligheten for å påvirke kjønnet på ufødte barn. Høre på alternativ musikk under graviditeten og spise gulrøtter påvirker barnet til å bli en gutt. Høre på popmusikk og spise jordbær påvirker barnet til å bli en jente. Matriarken kan ikke bruke noen av disse metodene for å påvirke kjønnet på barnet. Hvis hun er gravid må hun unngå jordbær, gulrøtter, alternativ og pop musikk for å ikke påvirke kjønnet på noen måte.
- Du kan ikke velge barnas personlighetstekk eller aspirasjoner. Bruk denne tilfeldige personlighetstrekk-generatorien fra Pinstar’s Legacy Challenge for å få tilfeldig personlighetstrekk og aspirasjon til barna. http://www.simslegacychallenge.com/sims-4-legacy-challenge-random-trait-generator/ Den krever alle 3 personlighetstrekkene til begge foreldrene. Hvis du ikke vet alle personlighetstrekkene til donoren kan du bruke denne siden: http://createarandomsim.com/ for å få tilfeldige trekk for barnet. Fordelen med å bruke første linken er at du kanskje kan påvirke trekkene noe.
Leie tjenester:
- Du kan leie hushjelp for å rengjøre huset.
- Du kan leie en gartner for å hjelpe til med plantene på tomten.
- Du kan leie inn reperasjonstjenester for å fikse ødelagte ting i huset.
- Du kan leie catering, mixologer og underholdere, men kun for sosiale sammenkomster. Dy kan ikke leie inn catering kun får å få mat til barna dine den dagen.
- Du kan ikke leie barnepasser som tar vare på barna for deg. Hvis matriarken forlater tomten så lar du barna bli sendt i barnehagen.
- Se ekstra pakker seksjonen for detaljer om tjenester som kommer med de pakkene.
UTVIDELSESPAKKER – REGLER:
Disse reglene er for utvidelsespakkene. Du kan utelukke de pakkene du ikke har installert.
Gå på jobben:
- Matriarken kan ikke ha noen av de nye aktive karrierene (Forsker, politi, doktor).
- Matriarken kan eie egen butikk. Det er en ganske likt med ulemper og fordeler som er hvorfor dette er et unntak av «ingen jobb» regelen for matriarken. En butikk vil hjelpe inntekten til familien lettere og når matriarken er i butkken ser barna etter seg selv; uansett, hvis du er borte fra barna hele dagen tar det lenger de for barna å få bedre karakterer, og det gir matriarken mindre til til å finne aktuelle donorer.
- Matriarken kan ta bilder og selge bildene hun tar.
- Matriarken kan bake og selge bakevarene.
- Matriarken kan reise på sykehuset for å føde.
Gøy med gjengen:
- Matriarken kan bo i Windeburg.
- Matriarken kan tjene penger ved å være DJ.
- Matriarken kan ha personlighetstrekkene dansemaskin og insider. Hun kan også ha aspirasjonen flokkens leder.
- Matriarken kan bli med og lage klubber så lenge klubben ikke går imot de andre reglene i utfordringen.
Livet i byen:
- Matriarken kan bo i en leilighet i San Myshuno. Dette har både fordeler og ulemper. Å flytte inn i en billig 2 soveromsleilighet vil gjøre sånn at matriarken sparer simoleoner i starten, og lekeplassen og basketballbanen utenfor er en grei måte å holde barna opptatt på, men det vil bli trangt i leiligheten når hun får flere barn.
- Akkurat som i andre utvidelsespakker kan matriarken bruke hvilken som helst aspirasjon og personlighetstrekk som kommer med pakken.
- Matriarken kan bygge opp sangferdighetene, synge karaoke, besøke den kulturelle festivalen osv. Hun kan ta del av alle aktivitetene som Livet i byen har å tilby.
- Hvis du flytter til en tomt som ikke har minst et tomtetrekk kan du velge hvilke du vil, men velg med omhu, for du kan ikke endre dem senere. Ditt valg er permanent. Hvis du flytter til en tomt som allerede har hvertfall et tomtetrekk kan du ikke legge til eller endre.
- Selvom du ikke kan jobbe normalt, KAN matriarken jobbe som politiker, sosiale medier, og anmelder, men da MÅ man alltid jobbe hjemmefra. Hun kan ikke forsvinne for å gå på jobb på den tradisjonelle måten. Når spillet gir deg en påminnelse om jobb, må du velge å jobbe hjemme, ta en feriedag eller late som du er syk for å ikke gå på jobb.
Katter og hunder:
- Matriarken kan drive en egen vetrinærklinikk. Akkurat som med resturanter kommer dette med fordeler og ulemper.
- Hvis matriarken driver hennes egen vetrinærklinikk, kan tenåringsbarna hjelpe til som et alternativ til å ansette flere.
- Matriarken kan ha egne dyr, men ha i bakhodet at hvert dyr tar opp plass i husstanden og har dyr så gir det deg ikke fordeler i utfordringen.
- Matriarken kan tjene penger på å trene opp og selge hunder og katter.
- Matriarken kan bygge opp ferdigheter som vetrinær og dyretrening, og ta del i alle nye interaksjoner for dyr og aktiviteter.
- Som et alternativ til den tradisjonelle 100 baby utfordringen, kan du spille 100 katter/hunder utfordringen isteden. (Se 100 katter/hunder utfordring seksjonen for detaljer)
Kjendisfaktor:
- Matriarken kan bli kjendis, og bruke kjendispoengene til sin fordel, men hun kan ikke jobbe som skuespiller. Vil hun bli kjendis må hun gjøre det gjennom å selge bilder/bøker osv.
SPILLPAKKER – REGLER:
Disse reglene er for spillpakkene. Du kan utelukke de pakkene du ikke har installert.
Ut i naturen:
- Matriarken kan reise på ferie til Granite Falls, men da må hun alltid ta med hele husstanden når hun drar. Hun kan ikke etterlate småbarn, barn eller tenåringer. Hvis det er en baby i husstanden kan ikke matriarken reise på ferie, men hun kan dra på ferie hvis hun er gravid.
- Matriarken kan få ferdigheter i urtesamlig, fange instekter og gjøre alle aktiviteter som Ut i naturen tilbyr. Hun kan selge samlinger eller ting hun lager med urtesamling-ferdigheten.
- Matriarken kan bruke Granite Falls i jakten på nye donorer, men samme regel gjelder; hun kan ikke bruke samme donor mer enn en gang og hun kan ikke gifte seg eller få noen til å flytte inn.
En dag på spa:
- Matriarken kan drive med yoga og meditasjon, og bygge opp velvære-ferdigheten.
- Matriarken kan kjøpe spa-ting for å bruke hjemme eller dra på spa for å nyte det.
- Matriarken kan få fruktbarhets-massasje for å øke sjansene for å bli gravid.
Ut og spise:
- Som butikk-systemet i Gå på jobben kan matriarken ha sin egen restaurant, men ha i bakhodet at det å drive en restaurant er veldig tidkrevende og vil gjøre så du har mindre tid til å finne donorer. Det gir deg også mindre tid til å få opp barnas karakterer for å gjøre de eldre fortere, og flytte dem ut for å lage mer plass.
- Matriarken kan spise ute på restauranter som kunde.
- Matriarken kan samle simstagram fotoer av middager.
Vampyrer:
- Siden vampyrer er udødelige og en del av denne utfordringen er å ha så mange babyer i så få generasjoner du kan, kan matriarken ikke bli en vampyr. Det ville gjort det for lett å få 100 barn på en generasjon.
- Matriarken kan bruke vampyrer som donorer, men hvis barnet blir en jente og ender opp med å bli vampyr kan ikke hun ta over som neste matriark.
- Dersom du får et vampyr barn (dette får du ikke vite før barnet blir tenåring) vil dette barnet telle som to barn.
- Du kan kurere et vampyr-barn hvis du bruker metodene i spillet (ingen juksekoder). Så fort et jente-barn er kurert fra vampyrisme kan de bli neste matriark.
- Samme reglene gjelder for vampyr-barn som vanlig barn. Hvis de dør før de når ung voksen så teller det ikke på antall barn, så pass på vampyr-tenåringene i løpet av dagen.
- Matriarken kan besøke og bo i Forgotten Hollow, lære om vampyrer og gro nye planter som kom med vampyr-pakken og gjøre alt som er i pakken utenom å bli vampyr.
Foreldre og barn:
- Hvis du har foreldre og barn-pakken så kan ikke tenåringer aldres opp til ung-voksen og flyttes ut av husstanden før de har A på skolen OG minst et oppfylt karakterverdi (enten positivt eller negativt).
- Matriarken MÅ alltid stoppe hva enn hun driver med og straffe barna sine når du ser at de gjør noe galt (lager rot, krangler med søsken, roper forbudte ord, er ekle osv).
- Matriarken MÅ alltid velge et alternativ av de mulige alternativene når et barn spør om råd, eller hun får en telefon fra skolen som spør om hvordan de skal håndtere en situasjon med barnet. Du kan ikke lukke dialogboksen og ikke velge et av alternativene.
- Matriarken kan (selvfølgelig) bygge opp oppdragelsesferdigheten. Faktisk så er det høyst motiverende! Jo bedre matriarken er på å barneoppdragelse, jo lettere vil det være å håndtere din gale og hektiske husstand.
STÆSJPAKKER – REGLER:
Disse reglene er for stæsjpakkene. Du kan utelukke de stæsjpakkene du ikke har installert. De stæsjpakkene som er listet her er irrelevant for utfordringen.
Skrekkstæsj:
- Matriarken kan skjære gresskar og selge det for å tjene penger.
- Matriarken kan arrangere skremmende fester.
Romantisk hagestæsj:
- Matriarken kan bruke ønskebrønnen, men hun kan ikke ønske noe for et barn.
- Matriarken kan bruke fontenen.
Retroglamstæsj:
- Matriarken kan ansette en butler, men butleren kan ikke se etter barna.
VALGFRIE REGLER FOR DET OVERNATURLIGE:
Følgende regler er for det overnaturlige i spillet. Om du vil spille med noe overnaturlig er helt valgfritt. Hvis du ønsker litt mer realistisk stil på spillet så kan du se bort fra denne seksjonen. Disse valgfrie reglene er kun for de som elsker det overnaturlige og ønsker å spille en utfordring med tema.
Romvesener:
Disse reglene er for spillere som har utvidelsespakken Gå på jobben, installert. Hvis du ikke har installert Gå på jobben kan du se bort fra denne seksjonen. Velg om du vil spille uten romvesen «incentiv», eller romvesen 100 babyer utfordring, du kan ikke velge begge.
ROMVESEN «INCENTIV»
- Matriarken må være menneske.
- Hvert romvesen-barn som blir født teller som 2 menneske-barn. Hvis en graviditet med et romvesen resulterer i tvillinger eller trillinger er det kun barnet som faktisk har blitt romvesen som teller som 2 barn. Menneskebarn teller kun som 1.
- Hvis den neste matriarken er et romvesen så gjelder ikke bonusen som du får når du har normalt menneske som matriark. Det betyr at uansett om barna er romvesen eller ikke teller det bare som 1 barn. Så fordelen her er å ha et menneske matriark.
- Romvesen-barn og tenåringer i husstanden må være menneskelig uansett når de forlater tomten. Hvis en menneske-sim som ikke er en del av husstanden finner ut at en i husstanden er romvesen, må minnet demmes slettes med en gang, og simmen kommer mest sannsynlig aldri tilbake til tomten igjen (hvis de kommer tilbake og banker på døren så skal ikke simmen svare eller forlate tomten før simmen gjør det).
ROMVESEN; 100 BABYER UTFORDRING
- Matriarken må være et romvesen.
- Matriarken kan kun ha menneskesimmer som donorer.
- Andre simmer som matriarken gjør gravide teller ikke opp mot 100 babyer totalt. Kun babyer som er født i husstanden din teller.
- Hvis matriarken føder menneske-barn teller ikke det opp mot 100 babyer totalt. Du kan heller ikke flytte barna ut før de oppfyller de normale kravene for å kunne aldres opp til ung voksen.
- Hybride og fult-romvesen-barn teller opp mot 100 babyer totalt. Hybride simmer er simmer som har hudtone som romvesen men ser ellers ut som et menneske med hår og normale øyefarger. De har ikke muligheten til å endre seg, men andre simmer ser dem ikke som romvesner, men de har noen interaksjoner tilgjengelig som romvesner har når de er med andre romvesner.
- Matriarken og alle barn eller tenåringer i husstanden må være i sin menneskelige forkledning når de forlater tomten. Hvis en menneske-sim som ikke er en del av husstanden oppdager at en av simmene er et romvesen, må minnet slettes med en gang og simmen kommer kanskje aldri tilbake til tomten igjen (hvis de kommer og banker på døren kan ikke simmene svare eller forlate tomten før simmen har gått igjen).
Vampyrer:
Disse reglene gjelder for de som har pakken vampyrer installert. Hvis du ikke har vampyrer installert kan du se bort fra denne seksjonen. Velg enten Vampyr «Inventive» eller vampyr- 100 babyer challenge, ikke begge.
VAMPYR «INCENTIVE»:
- Matriarken må være et menneske.
- Hvert barn som er født som vampyr av din menneskelige matriark teller som 2 menneske-barn, så et vampyr-barn er det samme som 2 menneske-barn. Hvis graviditet med en vampyr resulterer i tvillinger eller trillinger, så er kun barna som faktisk er vampyr, de som teller som 2 barn. Vanlige menneske-barn teller kun som 1 barn.
- Hvis du velger å bruke en vampyr som neste matriark, så forsvinner fordelen frem til du får en menneskelig matriark. Det betyr at selvom du får vampyrbarn vil det telle som 1 barn. Siden vampyrer ikke eldres etter ung voksen kan du ta en ny menneskelig matriark når den menneskelige datteren når ung voksen.
- Vampyr-barn må være normale når de forlater tomten (utenom når de jakter). Barn og småbarn-vampyrer har ikke denne mørke siden.
- Du kan ikke ha noen vampyr-barn som bruker sine sosiale ferdigheter som vampyr, med normale simmer utenfor husstanden. Hvis du ser at et vampyr-barn gjør dette, må den normale simmen bli sendt vekk fra tomten og aldri inviteres tilbake til huset, som om simmene dine ikke har kjent dem. Hvis du vil gjøre det litt mer satanistisk kan du også drepe simmen via juksekoder eller mods, drikke dypt fra dem, eller forvandle dem til vampyr for å beholde hemmeligheten.
- Tenåringer og eldre vampyrer kan ikke forlate huset i løpet av dagen uten sol-motstand (de må forlate huset for å reise på skolen). Hvis simmens hud smuldrer opp på grunn av solen vil det bli en død hemmelighetsrøpelse for menneskene rundt simmen at familien er vampyrer.
VAMPYR- 100 BABYER UTFORDRING
- Matriarken må være vampyr.
- Matriarken kan kun ha mennesker som donorer.
- Du kan bruke «i nattens mulm og mørke» trekket for å hjelpe matriarken med å få flere vampyr-barn.
- Om matriarken føder menneskelige barn teller ikke det opp mot de 100 babyene totalt. Du kan ikke flytte menneske-simmer ut for å lage mer plass til vampyr-barn, før simmene oppfyller normale krav og blir ung voksen.
- Du kan ikke ha noen vampyr-barn, eller matriarken selv, som bruker sine sosiale ferdigheter som vampyr, med normale simmer utenfor husstanden. Hvis du ser at et vampyr-barn gjør dette, må den normale simmen bli sendt vekk fra tomten og aldri inviteres tilbake til huset, som om simmene dine ikke har kjent dem. Hvis du vil gjøre det litt mer satanistisk kan du også drepe simmen via juksekoder eller mods, drikke dypt fra dem, eller forvandle dem til vampyr for å beholde hemmeligheten.
- Tenåringer og eldre vampyrer kan ikke forlate huset i løpet av dagen uten sol-motstand (de må forlate huset for å reise på skolen). Hvis simmens hud smuldrer opp på grunn av solen vil det bli en død hemmelighetsrøpelse for menneskene rundt simmen at familien er vampyrer.
VALGFRI 100 KATTER/HUNDER UTFORDRING
Disse reglene gjelder for spillere som har katter & hunder installert. Hvis du ikke har katter & hunder installert kan du se bort fra denne seksjonen. Denne seksjonen er valgfri for alle spillere.
ISTEDENFOR den tradisjonelle 100 babyer utfordringen, kan du spille 100 katter/hunder utfordring. Det er samme mål: Ha 100 katter eller hunder i så få generasjoner som mulig.
- Start med å lage en voksen sim, og en dame-katt eller hund. Simmens personlighetstrekk, kjønn eller aspriasjon har ingenting å si. De er kun der for å se etter dyra og motivere henne til å bli gravid. Katten eller hunden kan ha hvilket som helt trekk du vil, og den kan se ut akkurat som du vil.
- Flytt simmen og matriarken av en pelsdott til hvilken som helst tomt som du har penger til. Tomt fra galleriet er også greit så lenge det kan kjøpes med startpenger. Katt eller hundemøteplass, og avlsplass tomtetrekk er en fordel, men man må ikke ha det.Så fort husstanden har flyttet inn og ferdig, så må simmen din bli venn med en mannlig katt eller hund for å adoptere han. Han vil være donor for matriarken din. Simmen din må da motivere matriarken og donoren.
- Når du har mottatt varsel om at matriarken venter dyr, må du flytte ut donoren. Dette kan gjøres vet å adoptere han bort, eller hvis han har fått en liten plass i hjertet ditt kan du flytte han til en annen husstand. Som i 100 babyer utfordringen så kan han ikke brukes som donor mer enn en gang.
- Fortsett med å få kattunger eller valper ved at simmen blir venn med dyrene, og adopterer, så flytter dem ut når matriarken er gravid. Du kan ikke ha mer enn en donor i husstanden på samme tid, men simmen din kan bli venn med fremtidige donorer så det bare er å adoptere dem, når matriarken din er klar for flere valper/kattunger.
- Valper eller kattunger kan ikke selges. Du må vente til de aldres naturlig på normal livslenge. Når en kattunge eller valp blir voksen kan du adoptere de bort eller flytte de til en annen husstand for å få plass til flere.
- Når matriarken din blir eldre er det hennes yngste jentevalp eller jente-kattunge som tar over som den neste matriarken, så behold et jentedyr når matriarken har sitt siste kull. Hvis simmen din blir eldre og du er redd for at han/hun skal dø kan du adoptere et barn som skal fortsette å se etter dyrene. Du kan også bruke ungdomseliksir som simmen kan kjøpe uten å bruke juksekoder.
- Du kan ikke motivere matriarken om hun blir syk. Da må du ta henne til vetrinæren og velge den dyreste behandlingen. Hun skal ha mange barn, så ta godt vare på henne!
- Dyr kan ikke aldres eller bli yngre med godbiter. Du kan ikke gi dem godbiter som vil gjøre dem syke. Du kan ta dem til vetrinæren så de kan få en preventiv sprøyte for å unngå at de blir syke.
- Dyr har ikke familietre, så du må følge med selv. «plum tree app» er et greit verktøy for å lage detaljerte familietre, men uansett hvilken metode du velger å bruke er det greit så lenge du har oversikt over generasjoner og dyr.
- Simmen din kan tjene penger for huset og dyrene, men igjen, simmen er der kun for å se etter dyrene, utfordringen er ikke om simmene.
JEG VANT! HVA NÅ?
Gratulerer! Det er ikke mange som klarer å fullføre en så lang utfordring. Dessverre er det ikke noe pengepris eller noe; kun muligheten til å skryte og denne fine lille sløyfen som du kan putte med signaturen din.
[URL=http://forums.thesims.com/en_US/discussion/793168/official-the-sims-4-100-baby-challenge-or-gtw-update/p1][IMG]http://i292.photobucket.com/albums/mm23/ashleighanne90/Sims/baby-challenge-ribbon_zpskzela2tp.png[/IMG][/URL]
Hvordan putter jeg denne i signaturen min?
Kopier koden og lim inn.
Må jeg putte denne i signaturen min hvis jeg klarer utfordringen?
Nei!
Jeg fullførte utfordringen, men med mine egne regler. Kan jeg fortsatt ha denne i signaturen?
Selvfølgelig!
Hva stopper folk fra å bare putte denne sløyfen i signaturen demmes uten å ha fullført utfordringen?
Ingenting. Det er et ærlig system, så hvis den er i signaturen din så stoler jeg på at du har fullført utfordringen, og de som lyver om det? Vel, det er synd for de, tenker jeg. De får ikke gleden av å faktisk ha tjent sløyfen, men det er demmes tap, ingen andre sitt.