Maxis jobber med utvikling av Sims 5

Postet av: Simshjelper Iri

Postet: 23 januar 2021. 00:01 Sist endret: 12 april 2021 14:04


Artikkel oversatt fra Simscommunity.info

I september 2018 rapporterte vi at Maxis endelig har startet å jobbe med et nytt Sims-prosjekt (Sims 5 som noen kanskje vil kalle det). Rapporten er basert på Maxis’ offisielle stillingsutlysninger, hvor de søker etter talentfulle konseptutviklere/konseptkunstnere som kan være med på å lage «The Sims 5» sitt første overfladiske utseende. Dette blir vanligvis gjort i en tidlig fase når man lager et helt nytt videospill.

Maxis publiserte flere stillinger, som for eksempel konseptkunstner for omgivelser, konseptkunstner for karakterer, programvareingeniør for spill og flere, noe som hinter mot at Maxis har startet å produsere The Sims 5. Du kan lese mer om de første stillingene HER!

Så, cirka et år senere i 2019, fikk vi flere hint om at Maxis endret gir for produksjonen av Sims 5 ved at Grant Rodiek, som var tilstede på hele tuviklingen av Sims 3 og Sims 4, skulle begynne å jobbe med et helt nytt Maxis-prosjekt. Alle mistankene våre ble bekreftet like etter av EAs administrerende direktør Andrew Wilson, som bekreftet at Maxis definitivt planlegger en helt ny generasjon av The Sims, med mulighet for at spillet kan spilles av én eller flere spillere samtidig.


I tillegg til det lille vi vet om utviklingen til The Sims 5 så langt, har vi i dag fått mer informasjon om utviklingen til The Sims 5 fra Maxis’ offisielle stillingsutlysninger hvor de lyser ut flere spennende stillinger knyttet til utvikling av det nye Sims-spillet. Noe av det mest spennende som har blitt nevnt er at det neste Sims-spillet vil bli prototype-testet i Unreal Engine – en programvare som brukes av mange spillutviklere og som har gitt liv til mange spill. Noen av disse inkluderer Fortnite, Star Wars: Jedi Fallen Order, Final Fantasy og mange flere!

La oss nå avkare noe – dette betyr ikke at det endelige produktet av det neste Sims-spillet vil være helt avhengig av Unreal Engine. Det dette betyr er at Maxis leter etter folk som kan gi prototypene til The Sims 5 liv med C++, Python og Unreal Engine.

Hvis du er usikker på hva en prototyper er, tenk på det hvordan Sims 4 så ut da det ble lekket under spillproduksjonen. Utviklerne brukte en annen programvare for å gi prototypen forskjellige simuleringsfunksjoner som grafikk, objekter, karakterer og miljøet rundt dem. Du kan sjekke ut noen av de tidlige prototypene til The Sims 4 HER! De fleste 3D-prototypene som vises i den linkede artikkelen, er lagd med programvaren Unity.

Så, hva er de nye jobbene, hvem er det Maxis ser etter, hva vil det voksende teamet gjøre for det neste Sims-spillet, og hva har de kommer til å gjøre den førstkommende perioden? Sjekk alt i oversikten som Maxis har publisert nedenfor. Dette er bare noen få av mange jobber på Maxis sin offisielle side, men vi har valgt noen som hinter om bygging en helt ny kodingsstruktur, prototyper, simmenes oppførsel og, vel, et helt nytt Sims-spill basert på at stillingsannonsene for The Sims 4 er markert som jobbmuligheter for TS4 og ikke «for The Sims».

Før jeg sier meg ferdig med dette innlegget med sitatene fra stillingsannonsene, merk at dette ikke vil påvirke utviklingen av The Sims 4 for øyeblikket, med tanke på at forskjellige team hos Maxis jobber med forskjellige Sims-titler. Karrieresiden foreslo også at det nye Maxis Austin-studioet også kan være involvert i utviklingen av det neste Sims-spillet – som vi vet jobber med et helt annet IP-videospill (aka en helt ny tittel som ikke er The Sims).

Dette bildet mangler alt-tekst; dets filnavn er Capture-2.png

Programvareingeniør – Automasjon

Maxis leter etter en talentfull ingeniør som kan forsterke vår evne til å raskt utvikle spillene våre ved hjelp av automatisering. Denne ingeniøren vil jobbe med et erfaren team som samlet har bygget nesten alle Maxis-spill de siste to tiårene. Du vil aktivt jobbe med ingeniør-, kunst-, design- og kvalitetsverifiseringsgrupper for å prototype og sende forskjellige funksjoner som utvider funksjonssettet til Sims-spill. Det meste av arbeidet forventes å bli gjort i Unreal Engine, både i C ++ og tegninger.

Som automasjonsingeniør for et spill hos Maxis, vil du

Programvareingeniør – Spill/UI

Som programvareingeniør for spill til The Sims vil jobben din være å utvikle brukerrettet innhold for The Sims.

Kvalifikasjoner:

Kjernetekniker – Animasjon (C++)

Høyt nivå

Animasjonsingeniør vil jobbe med delsystemet animasjonssystem i spillet. Arbeidet vil variere fra rask prototyping til produksjonsutvikling. Det meste av arbeidet forventes å bli gjort i Unreal Engine, både i C ++ og Blueprints. Noen prototyper og funksjoner kan gjøres fullstendig i C ++.

Kjernetekniker – UI/UX

Høyt nivå

UX-teknikere vil jobbe med UI og UX i spillet. Arbeidet vil variere fra rask prototyping til produksjonsutvikling. Det meste av arbeidet forventes å bli gjort i Unreal Engine, både i C ++ og Blueprints. Noen prototyper og funksjoner kan gjøres med forskjellige verktøy og rammeverk.

Senioringeniør for programvare – klient (C++)

Som Senioringeniør for klient-programvare for The Sims vil du jobbe med klientsystemene i spillet. Arbeidet vil variere fra rask prototyping til produksjonsutvikling. Det forventes at det meste av arbeidet gjøres i C ++.

Jobbansvar:

Programvareingeniør for klient

Som klient programvareingeniør på The Sims vil du jobbe med klientsystemene i spillet. Arbeidet vil variere fra rask prototyping til produksjonsutvikling. Det forventes at det meste av arbeidet gjøres i C ++.

Jobbansvar:

Orginalen finner du her.

Kategorier: NyheterThe Sims 4

Om forfatteren: Simshjelper Iri

Simhjelper Iri her! Etter snart to tiår med The Sims, er jeg en erfaren simmer. Jeg her her for å dele mine tips og triks med deg. Legg gjerne igjen en kommentar om det er noe du lurer på!