Asylutfordringen

Postet av: Simshjelper Kine

Postet: 05 april 2020. 19:04 Sist endret: 04 mars 2022 19:03

For dere som ikke vet om Asylutfordringen, her har du historien:

Du har blitt lagt inn på en gammel og ødelagt mentalt sykehus mot din vilje. For å bevise at du er egnet til å bli med på nytt i samfunnet og leve et liv i frihet, må du oppnå målene psykiateren har satt deg – din ambisjon. Ulempen med det? Du må nå målene dine så raskt som mulig, samtidig som du holder syv andre pasienter, som du ikke kjenner og er utenfor kontrollen din, i live og så lykkelige som mulig. Legg til budsjettkutt som fører til mangel på anstendige møbler og begrensede forsyninger, og oppgaven din blir vanskeligere. “

For denne utfordringen vil det være en lav vanskelighetsgrad, en medium og en høy vanskelighetsgrad, bare for å krydre ting litt.

Hvordan forberede utfordringen

Lag din viktigste sim i CAS. De må være en ung voksen. Du kan velge hva du vil for utseende, klær, tale og gåstiler. Simmen må ha personlighetstrekket “gal”, og de to andre trekkene kan være hva som helst bortsett fra spilerlagde egenskaper.

Du kan også velge hvilken som helst ambisjon bortsett fra følgende:
– Vellykket herkomst
– Stor lykkelig familie
– Superforelder
– Vindunderlig rik
– Herregårdsbaron
– Innfødt Bybeboer

Når du har lagd simmen du skal spille med, lager du syv andre simmer. De må alle være unge voksne, og de må alle ha den sinnssyke egenskapen. De to andre trekkene og ambisjonene deres kan være hva som helst (jeg anbefaler å ha noen onde, slemme og romantiske simmer, bare for å gjøre ting interessante). Ingen av de åtte simmene har lov til å være i slekt.

Neste trinn er å bygge asylet på et boligområde i Willow Creek eller Oasis Springs. Størrelsen spiller ingen rolle. Du kan bygge asylet selv, laste ned et asyl fra galleriet ved å bruke emneknaggen #AsylumChallenge eller endre et eksisterende hus i Willow Creek eller Oasis Springs. Juksekoder for penger er tillatt når du bygger eller plasserer asylet ditt. Vanskelighetsgraden du har avhenger av hvilke gjenstander som er tillatt i asylet ditt, men alle objekter må være de billigste i begynnelsen (billige benker, billige senger, billige sofaer osv.). Du kan ikke ha objekter i asylet som påvirker simmenes følelser (med mindre objektet ble innhentet gjennom en karrierebelønning) eller som forhindrer branner. Når du er ferdig med å bygge asylet, kan du ikke endre ytterligere, med mindre simmer blir sittende fast i et bestemt område eller at asylet ditt sparer nok penger for en ny ferdighetsbyggende gjenstand eller når du kan kjøpe en oppgradert gjenstand. Bassenger er tillatt, men de er klassifisert som et ferdighetsbyggingselement.

Når du er ferdig med å opprette asylet, må beløpet i familiekassen tilsvare beløpet som kreves for vanskelighetsgraden du har valgt. For å endre familiemidlene må du først skrive inn juksekoden: testingcheats true, og deretter skrive inn juksekoden: money x (påkrevd beløp). For lav vanskelighetsgrad vil du for eksempel sette “testingcheats true” etterfulgt av “money 1000” etterfulgt av “testingcheats false”.

Oppgradere objekter

Når asylet sparer litt penger, kan du begynne å erstatte billige møbler og apparater med høykvalitetsmøbler og -apparater. Du kan bare bytte ut gjenstander, du kan ikke kjøpe ekstra varer. For eksempel kan du bytte kjøleskap, men du kan ikke ha to kjøleskap. Du kan ikke oppgradere objekter dersom du har valgt høy vanskelighetsgrad.
Å bruke fingerferdighet til å oppgradere objekter er tillatt i alle vanskelighetsgradene.

Slik spilles utfordringen

Spillpakke / utvidelsespakke

Ut i Naturen

En dag på Spa

Ut og spise

Vampyrer

Foreldre og Barn

På Jobben

Gøy med Gjengen

Livet i Byen

Vanskelighetsgrader og regler

Det er 3 forskjellige vansklighetsgrader

Lav vanskelighetsgrad:

Middels vanskelighetsgrad:

Høy vanskelighetsgrad

Ambisjoner

Under oversikten over vanskelighetsgradene står det at en rekke ambisjoner må fullføres. Dette refererer til ambisjoner som datageni-ambisjonen. Den viser IKKE til grupper med ambisjoner som alle ambisjonene i kreativitetskategorien.

Poengberegning (valgfritt)

+50: per fullført aspirasjon.

+1: per ferdighetspoeng noen av de 8 simmene har på slutten. Bare levende simmer teller.

+1: per 1000 tilfredshetspoeng hver sim har.

-20: per Sim som døde.

-20: per brann som har oppstått.

-20: per dag når strømmen og vannet er avstengt. (Obs: hvis strøm og vann er avstengt i 2 dager trekkes 40 poeng)

Tagger: ,

Om forfatteren: Simshjelper Kine

Simshjelper Kine her! Liker å skrive om alt og ingen ting. Bruker mye av fritiden min på forskjellige utfordringer i Sims 4. Om du har noen spørsmål så er det bare å komentere under ^_^