Asylutfordringen
Postet av: Simshjelper Kine
Postet: 05 april 2020. 19:04 Sist endret: 04 mars 2022 19:03
For dere som ikke vet om Asylutfordringen, her har du historien:
Du har blitt lagt inn på en gammel og ødelagt mentalt sykehus mot din vilje. For å bevise at du er egnet til å bli med på nytt i samfunnet og leve et liv i frihet, må du oppnå målene psykiateren har satt deg – din ambisjon. Ulempen med det? Du må nå målene dine så raskt som mulig, samtidig som du holder syv andre pasienter, som du ikke kjenner og er utenfor kontrollen din, i live og så lykkelige som mulig. Legg til budsjettkutt som fører til mangel på anstendige møbler og begrensede forsyninger, og oppgaven din blir vanskeligere. “
For denne utfordringen vil det være en lav vanskelighetsgrad, en medium og en høy vanskelighetsgrad, bare for å krydre ting litt.
Hvordan forberede utfordringen
Lag din viktigste sim i CAS. De må være en ung voksen. Du kan velge hva du vil for utseende, klær, tale og gåstiler. Simmen må ha personlighetstrekket “gal”, og de to andre trekkene kan være hva som helst bortsett fra spilerlagde egenskaper.
Du kan også velge hvilken som helst ambisjon bortsett fra følgende:
– Vellykket herkomst
– Stor lykkelig familie
– Superforelder
– Vindunderlig rik
– Herregårdsbaron
– Innfødt Bybeboer
Når du har lagd simmen du skal spille med, lager du syv andre simmer. De må alle være unge voksne, og de må alle ha den sinnssyke egenskapen. De to andre trekkene og ambisjonene deres kan være hva som helst (jeg anbefaler å ha noen onde, slemme og romantiske simmer, bare for å gjøre ting interessante). Ingen av de åtte simmene har lov til å være i slekt.
Neste trinn er å bygge asylet på et boligområde i Willow Creek eller Oasis Springs. Størrelsen spiller ingen rolle. Du kan bygge asylet selv, laste ned et asyl fra galleriet ved å bruke emneknaggen #AsylumChallenge eller endre et eksisterende hus i Willow Creek eller Oasis Springs. Juksekoder for penger er tillatt når du bygger eller plasserer asylet ditt. Vanskelighetsgraden du har avhenger av hvilke gjenstander som er tillatt i asylet ditt, men alle objekter må være de billigste i begynnelsen (billige benker, billige senger, billige sofaer osv.). Du kan ikke ha objekter i asylet som påvirker simmenes følelser (med mindre objektet ble innhentet gjennom en karrierebelønning) eller som forhindrer branner. Når du er ferdig med å bygge asylet, kan du ikke endre ytterligere, med mindre simmer blir sittende fast i et bestemt område eller at asylet ditt sparer nok penger for en ny ferdighetsbyggende gjenstand eller når du kan kjøpe en oppgradert gjenstand. Bassenger er tillatt, men de er klassifisert som et ferdighetsbyggingselement.
Når du er ferdig med å opprette asylet, må beløpet i familiekassen tilsvare beløpet som kreves for vanskelighetsgraden du har valgt. For å endre familiemidlene må du først skrive inn juksekoden: testingcheats true, og deretter skrive inn juksekoden: money x (påkrevd beløp). For lav vanskelighetsgrad vil du for eksempel sette “testingcheats true” etterfulgt av “money 1000” etterfulgt av “testingcheats false”.
Oppgradere objekter
Når asylet sparer litt penger, kan du begynne å erstatte billige møbler og apparater med høykvalitetsmøbler og -apparater. Du kan bare bytte ut gjenstander, du kan ikke kjøpe ekstra varer. For eksempel kan du bytte kjøleskap, men du kan ikke ha to kjøleskap. Du kan ikke oppgradere objekter dersom du har valgt høy vanskelighetsgrad.
Å bruke fingerferdighet til å oppgradere objekter er tillatt i alle vanskelighetsgradene.
Slik spilles utfordringen
- Du kan kun spille med hovedsimmen din; du har ikke lov til å klikke på de andre simmene i det hele tatt for å sjekke behovene deres. Hvis de dør, dør de.
- Hvis du vil, klokka 12, kan du klikke på de andre simmene for å sjekke lagerbeholdningen deres om de har bøker, mat osv. Når du gjør dette må spillet ditt settes på pause.
- Juksekoder, spillmodifikasjoner eller triks som øker sims behov eller ferdigheter er ikke tillatt. Full autonomi må være slått på, så de andre simmene i asylet vil gjøre ting av seg selv.
- Du kan ikke bruke inventaret ditt til å reservere varer kun for din egen sim. Du kan for eksempel ikke legge ei bok eller en gitar i lagerbeholdningen din, så ingen andre kan ta den og legge den i deres.
- Aldersinnstillingene kan være på normal eller lang, det er ditt valg.
- Ingen omorganisering av møbler for å reservere eller bruke noe selv. Du kan for eksempel ikke flytte TV-en til et soverom og slå den på bare for å få en autonom sim ut av sengen, slik at du kan sove i sengen. Du kan heller ikke fjerne ei dør slik at andre ikke kan få tilgang til badet, slik at du kan bruke den når du kommer hjem fra jobb.
- Hvis en sim dør, må du beholde graven på tomten. Hvis spøkelset deres blir for irriterende (f.eks. At de fortsetter å ødelegge gjenstander) kan du forvise spøkelset.
- Å sette toaletter og dusjer eller badekar i separate rom er greit i alle vanskelighetsgrader, siden det å dø av forlegenhet har en tendens til å forekomme for mye.
- Å be simmen din til å “jobbe hardt” på jobben er greit. Men du kan ikke få de autonome simmene til å “jobbe hardt” på jobben.
Spillpakke / utvidelsespakke
Ut i Naturen
- Livsambisjonen Friluftsentusiast er tillatt.
- Du kan bare reise til Granite Falls når du trenger å fullføre visse mål i Friluftsentusiast-ambisjonen.
- Når du reiser til Granite Falls, må du ta med deg alle medpasientene dine og velge campingplassen som destinasjon.
En dag på Spa
- Når du fullfører en ambisjon, kan du belønne simmen din med en tur til spaet.
Ut og spise
- Simmen din kan ikke eie en restaurant.
- Denne husstanden kan ikke besøke en restaurant.
Vampyrer
- Vampyrpasienter er tillatt.
- Vampyrambisjoner er tillatt.
Foreldre og Barn
- Super forelder-ambisjon er ikke tillatt.
På Jobben
- Utenomjordiske pasienter er tillatt.
- Aktive karrierer er ikke tillatt, da de krever at du forlate tomten sammen med simmen.
- Simmen din kan ikke eie en detaljhandelsvirksomhet
- Hvis et medlem av asylet blir bortført av romvesener og kommer tilbake gravid, må du sende babyen tilbake til Sixam når de føder.
Gøy med Gjengen
- Du kan opprette en asylklubb for pasientene, men du kan ikke legge til simmer som ikke hører til husstanden som medlemmer.
- Klubbfrynsegoder er tillatt for alle vanskelighetsgrader.
Livet i Byen
- Leiligheter kan ikke være asyl
Vanskelighetsgrader og regler
Det er 3 forskjellige vansklighetsgrader
Lav vanskelighetsgrad:
- Startmidler: 1000 simoleoner
- Fullfør to ambisjoner, så er du fri!
- Kan ha TV og datamaskin på samme tid.
- To vasker, to toaletter og to dusjer eller badekar.
- Ikke mer enn 6 sengeplasser. For eksempel kan du ha 6 enkeltsenger, eller 3 dobbeltsenger, 1 dobbeltseng og 4 enkeltsenger osv.
- Det kan bare være total sitteplass til 8. Det inkluderer sofaer, salonger og stoler. Hvis du har et spisebord med 6 stoler, kan du ikke ha en sofa som har plass til 3.
- Det kan hende du bare har totalt 5 ferdighetsbyggende gjenstander i huset, så velg klokt i starten. Datamaskiner, komfyrer, bokhyller, speil og TV-er teller ikke som ferdighetsbyggende gjenstander. Det anbefales sterkt å ha ferdighetsbyggende gjenstander som du kan bruke til å tjene penger, for eksempel staffeliet.
- Alle i asylet har lov til å ha en jobb, men de autonome simmene må være i kriminalkarrieren, da det er den lavest betalte jobben. Du har ikke lov til å forfremme dem i karrieren. Hvis de mister jobben, har de mistet den for alltid. Simmen du spiller med kan ha hvilken jobb de vil. (Det anbefales at jobben deres er relatert til ambisjonen du har gitt dem. For eksempel bør en sim med mesterkokkambisjonen starte en kulinarisk karriere)
- Du kan kjøpe livstidsbelønninger
- Å ha en hushjelp og bestille pizza er lov.
- Du kan forlate tomten for å fiske og samle gjenstander når som helst. Du kan imidlertid bare reise til andres hus og felleskap i løpet av kl. 09.00 til 15.00. (Når du reiser til et annet tomt, må du ta med deg alle fra asylet)
- Hvis en sim dør, trenger ingen gjenstander å slettes.
Middels vanskelighetsgrad:
- Startmidler: 500 simoleoner
- Fullfør tre ambisjoner, så er du fri!
- Du kan ikke ha en TV og en datamaskin samtidig. Det anbefales at hvis simmen din har datageni-ambisjon for eksempel, at du skal ha en datamaskin.
- En vask, ett toalett, en dusj eller badekar.
- Ikke mer enn 5 sengeplasser. For eksempel kan du ha 5 enkeltsenger, eller 2 dobbeltsenger og 1 enkeltseng osv.
- Det kan bare være sitteplass til 6 totalt. Det inkluderer både sofaer og stoler. Hvis du har et spisebord med 4 stoler, kan du ikke bruke en sofa som har plass til 3.
- Du kan bare ha totalt 5 ferdighetsbyggende gjenstander i huset, så velg klokt i starten. Datamaskiner, komfyrer, bokhyller, speil og TV-er teller ikke som ferdighetsbyggende gjenstander. Det anbefales sterkt å ha ferdighetsbyggende gjenstander som tjener penger, for eksempel staffeliet.
- Bare to autonome simmer er tillatt jobber, begge må være i den kriminelle karrieren. Simmen du spiller med kan ha hvilken jobb de vil. (Det anbefales at jobben deres er relatert til deres ambisjon. For eksempel bør en sim med mesterkokkambisjonen starte en kulinarisk karriere)
- Du kan kjøpe livstidsbelønninger
- Du kan ikke ha hushjelp og eller ringe etter pizzabud.
- Du kan bare dra ut for å fiske og samle mellom kl. 07.00 og 17.00, og du kan bare reise til andres hus og offentlige tomter mellom kl. 09.00 til 15.00. (Når du reiser til et annet tomt, må du ta med deg alle fra asylet)
- Hvis en sim dør, må 1 sete slettes til bare ett sete står igjen.
Høy vanskelighetsgrad
- Startmidler: $ 100
- Fullfør fire ambisjoner, så er du fri!
Du kan ikke ha en TV og en datamaskin samtidig. Det anbefales at hvis simmen din har datageni-ambisjonen, for eksempel, at du skal ha en datamaskin - En vask, ett toalett, en dusj eller badekar.
- Ikke mer enn 4 sengeplasser. For eksempel kan du ha 4 enkeltsenger, eller 2 dobbeltsenger, 1 dobbeltseng og 2 enkeltsenger
- Det kan bare være 4 sitteplasser totalt. Det inkluderer både sofaer og stoler. Hvis du har et spisebord med 2 stoler, kan du ikke bruke en sofa som har plass til 3.
- Du kan bare ha totalt 5 ferdighetsbyggende gjenstander i huset, så velg klokt i starten. Datamaskiner, komfyrer, bokhyller, speil og TV-er teller ikke som ferdighetsbyggende gjenstander. Det anbefales sterkt å ha ferdighetsbyggende gjenstander som tjener penger, for eksempel staffeliet.
- Autonome simmer er ikke tillatt jobber. Simmen du spiller med kan bare ha en jobb hvis deres ambisjon krever det. For eksempel krever Master Chef-ambisjonen at simmen din skal være i kulinarisk karriere.
- Du kan ikke kjøpe livstidsbelønninger
- Du kan ikke ha en hushjelp eller ringe etter pizzabud .
- Du kan bare forlate huset for å fiske og samle gjenstander mellom kl. 12.00 og 05.00. Å reise til andre tomter er forbudt, med mindre simmenes ønsker krever at de gjør det. Selv for dette, kan du bare reise til andre tomter mellom kl. 18.00 til 23.00. (Når du reiser til en annen tomt, må du ta med deg alle fra asylet)
- Hvis en sim dør, må 1 seng og 1 sete slettes til det bare er 1 seng og 1 sete igjen.
Ambisjoner
Under oversikten over vanskelighetsgradene står det at en rekke ambisjoner må fullføres. Dette refererer til ambisjoner som datageni-ambisjonen. Den viser IKKE til grupper med ambisjoner som alle ambisjonene i kreativitetskategorien.
Poengberegning (valgfritt)
+50: per fullført aspirasjon.
+1: per ferdighetspoeng noen av de 8 simmene har på slutten. Bare levende simmer teller.
+1: per 1000 tilfredshetspoeng hver sim har.
-20: per Sim som døde.
-20: per brann som har oppstått.
-20: per dag når strømmen og vannet er avstengt. (Obs: hvis strøm og vann er avstengt i 2 dager trekkes 40 poeng)