Utfordringen «Jeg er omringet av idioter»

Postet av: Simshjelper Sunniva Helena

Postet: 28 april 2020. 22:04 Sist endret: 11 juli 2020 00:07

La oss starte:

Lag en ung voksen sim, med hvilket som helst utseende, trekk og ambisjon. Noen liker å spille med regelen om trekket «gal», noen gjør ikke det. Om du liker det, MÅ du gi det til den originale fakkelbæreren. De kan være vanlige «menneskelige» simmer, eller utenomjordiske, havfruer eller vampyrer om du ønsker.

Du skal spille på NORMAL livslengde.

Flytt fakkelbæreren din inn på en tomt. Det er ingen begrensninger på hvordan tomt det er. Bydd dem et hus, importer et hus fra gelleriet eller la de leve på bakken en stund – uansett hvilken stil du foretrekker. Dette skal bli gjort med de standard 20 000 simoleonene du starter med. Det du har igjen etter å ha kjøpt en tomt og et hus er start pengene dine. Om du noen gang kommer til å flytte inn en singel sim som gir deg ekstra 20 000 simoleoner er det FORETRUKKET at du bruker en juksekode for å slette disse. Du kan fritt velge 3 tomtetrekk for hjemmet ditt, men med en gang du har valgt disse kan de ikke endres på igjen. Så tenk godt over valgene dine!

Finn en kjæreste eller forelder (menneske eller en okkult person). Dette kan være hvem som helst som simmen din kan ha årnings med. De må flytte inn eller gifte seg med deg I SPILLET, de kan ikke bli flyttet inn i husstanden din gjennom å administere husstanden. Ellers er det et fritt valg!

Med en gang du har funnet deg en kjæreste, lag noen barn! Å adoptere går greit, men de må bli adopert som babyer. Adopterte barn kan bli vurdert som den neste fakkelbæreren.

Når du får en melding om at det er denne simmens bursdag får du lov til å aldre dem opp med en bursdagskake (se frie handlinger nedenfor)

Nå lar du dem leve livet sitt, og prøv ditt aller beste å ikke rekke hendene dine inn gjennom skjermen for å kvele dem mens de tisser på seg og besvimer over alt.

Målet:

Det ultimate målet er å overleve 10 generasjoner av simmer mens du bare kontrollerer 1 sim om gangen, og holder en score gjennom.

Hver fakkelbærer må ha minst to barn. Du TRENGER ikke å bli gift, men det øker sjansen for å få flere poeng (og flere fiaskoer). Dersom du spiller med regelen om «gal»-trekket MÅ hvert barn bli gitt dette trekket på et tidspunkt. Ellers må alle trekk og ambisjoner være tilfeldig ved at du bruker terningknappen.

Gjennom utfordringen kan KUN EN sim bli kontrollert av deg, og det er din nåværende fakkelbærer. Alle andre simmer må leve med komplett autonomi, og leve (eller feile) som de selv vil. Dette betyr åpenbart at autonomi må være skrudd på i spillet ditt til alle tider. Når barnet du har valgt som etterfølger blir en ung voksen, blir «fakkelen» gitt videre til dem, og han eller hun blir den eneste simmen du kan kontrollere. Din tidligere fakkelholder får fra nå av full autonomi, og du får aldri lov til å kontrollere denne simmen igjen. Det finnes noen frie handlinger, se under for detaljer.

Når et barn blir en ung voksen, og de ikke er etterkommeren din, må de flytte ut av husstanden.

Vanskelig modus:

Om du ønsker å ta utfordringen et steg høyere i vanskelighetsgrad, så kan disse reglene bli fulgt:

Du får ikke lov til å bruke «Guds hånd» (også kjent som å klikke og dra objekter slik som skitne fat og objekter i inventaret). Alt i spillet må bli styrt eller manipulert av simmene selv, enten fakkelholderen eller de frie autonomiske simmene.

Du får ikke lov – på noen tidspunkt – å ansette en barnevakt, reprasjonstekniker, gartner, pizza leveranse, hushjelp eller butler.

Scoring:

Følgende kommer en resultattavle, modifisert til The Sims 4.

Tisse seg ut: – 5
Besvimer: -5
Stryker på skolen: -5
Negative trekk til en som ikke er en framtidig fakkelbærer: -5**
Dødsfall grunnet uhell: -10
Brann: -10
Besøk fra barnevernet: -15

Få et barn: +5
Få tvillinger: +10
Få trillinger: +15
Hvilken som helst sim i husstanden fullfører hvilken som helst milepæl for livsambisjonen sin (barn og voksne): +5
Hvilken som helst sim i husstanden fullfører hvilken som helst livsambisjon (barn og voksne): +10
Autonome småbarn fullfører en ferdighet: +5
Autonome barn eller voksne i husstanden fullfører en ferdighet: +10
Autonome barn og tenåringer får en A på skolen: +5
Positive trekk til en autonom sim: +5**
Glad småbarn-trekk opptjent: +5
Et småbarn fullfører alle småbarnsferdighetene: +10
Autonome simmer kommer til toppen av karrieren (Tenåring og voksne): +10
Tilfeldige trekk og ambisjoner til en hel generasjon: +10
Ikke bruke tilfredspoeng for en hel generasjon: +10
Hver 100 000 simoleon tjent: +20
Udødeliggjøre fakkelholderen: +5 (Dette kan gjøres på forskjellige måter. Skriv en biografi (skrivekunst nivå 10), mal et maleri fra referanse av simmen på nivå 8 malerferdighet, eller ta et bilde med nivå 5 fotografiferdighet i fakkelholderens ære)

*Du kan kalkulere totale simoleoner tjent på 2 forskjelliger måter: 1. Gå til byggemodus, klikk på infoboksen og legg den totale verdien til familiens simoleonbeløp. 2. Gå til dine prestasjoner og se hvor på Rosebud-presentasjonen, som sporer hvor mange simoleoner du har tjent i hele den lagrede filen.

**Disse referer til de nye trekkene fra foreldre og barn spillpakken. DErsom ingen trekk blir oppnådd, legges ingen poeng til og ingen trekkes fra

Frie handlinger:

Alle simmene i husstanden har en fri handling per alderskategori (Vær så snill og noter: dette er en ekstra handling som kan være HVA SOM HELST i spillet. De handlingene som er nevnt nedenfor kan du gjøre når som helst om ikke annet er spesifisert)

Du kan velge å «ta krav på» en seng med alle simmene EN GANG for å tildele senger til spesifikke simmer. Dette kan bare bli gjort en gang. Etter det må de klare seg på egen hånd.

Du kan velge å slutte i jobben/pensjonere hvilken som helst sim som du ikke vil at skal jobbe, og du kan gi jobber til alle simmene.

Du kan velge å bytte klærne på autonomr simmer for å få de ut av nattklærne (Dette fordi jeg blir lei av å se de i undertøy og nattøy HELE DAGEN).

Om du har en romvesensim kan du velge å ta på eller av forkledning som du selv ønsker.

Du kan ta ferie dager eller familiepermisjon for de autonome simmene gjennom telefonen.

Du kan velge paraplyer til alle simmene fra paraplystativet, dersom du kjøper dette.

Når du får meldingen om at babyer har bursdag, skal du velge å aldre de opp med fakkelholderen din. Når alle andre simmer sin aldersbar når 0 dager, kan du aldre de opp med en bursdagskake. Å faktisk bake kaken og sette på bursdagslys er opp til fakkelholderen din.

Du kan velge å ta en graviditetstest med ei autonom kone for å finne ut om hun er gravid. Dette KAN bli funnet ut av uten en test hvis du smører deg med tålmodighet, men å vente å se kan være litt irriterende siden det ikke er noen søt lyd som forteller om du er blitt gravid eller ikke.

Når en autonom sim skal føde, kan du velge å gå til sykehuset og velge «sjekk inn». Alle andre aktiviteter på sykehuset må være autonome. Om du er hjemme må du vente til hun føder naturlig (det tar et par timer etter du får beskjed om at hun føder)

Du får lov til å kjøpe EN ungdomseliksir per sim, per livstid. (MEN, å gjøre dette med en autonom sim vil bety at du ikke får +10 poeng for å ikke bruke tilfredspoeng i den generasjonen).

Artikkelen er oversatt fra engelsk. Originalt innlegg her.

Kategorier: ChallengesThe Sims 4

Om forfatteren: Simshjelper Sunniva Helena

Simshjelper Sunniva her! Jeg er admin og journalist, og gjør alt for at du som simsspiller skal få en fantastisk spillopplevelse! Dersom du har noen spørsmål er det bare å legge igjen en kommentar under :D