Challenge: Heir to ruins

Postet av: Simshjelper Sunniva Helena

Postet: 20 juni 2019. 18:06 Sist endret: 12 april 2021 14:04

Velkommen til Heir To Ruins utfordringen!
Windenburg ble grunnlagt av en mektig familie, Von Windenburg, som ga navnet til byen. De hersket over byen for århundrer fra øya si. Dessverre, så var det krangler innad i familien. Noen medlemmer av familien måtte reise for å leve livene et annet sted, og når siste kong Von Windenburg døde uten barn for rundt 200 år siden, ble herregården forlatt. Ettersom årene har gått har det bare blitt mer og mer falleferdig.
Nå har Windenburg fått en ordfører som er entusiastisk når det gjelder historie, og syntes det er synd at en så fin tomt faller i grus. Han har bestemt seg for å studere familie-treet til Von Windenburg. Det viser seg at det siste levende familiemedlemmet av Von Windenburg er en ung person som ble forlatt og var foreldeløs omtrent ved fødsel. Denne personen ble nettopp 18 og kastet ut fra barnehjemmet. Livet til denne personen var ganske kaotisk, så de har ingen penger eller ferdigheter.
Ordføreren inngår en avtale; En livstid uten regninger, men herregården må bli fullstendig renovert.
(Barna må betale regningene sine når den tid kommer).
Målet:
Renover huset og hagen totalt. Hver tapet, hele gulvet, og objekter må renoveres, hvert hull i gulvet må fikses, og hagen må ryddes.
STARTEN:
Start med en ny sim fra CAS. Simmen må ikke ha blitt spilt med før. Du kan gi simmen hvilket som helst personlighetstrekk du vil. Aspirasjonen betyr heller ikke så mye for du vil bytte konstant.
Riv huset på 64×64 tomten på øya i Windenburg. Huset du skal bruke kan du laste ned ved å søke på Origin ID vnscecile eller søke #heirtoruins. Herregården skal plasseres på 64×64 tomten. Bruk koden «freerealestate on», flytt derretter simmen din inn på tomten. Du kan IKKE kjøpe huset med penger siden penger er et delmål på flere av ambisjonene.
Når simmen din har flyttet inn bruker du koden «testingcheats on» også «money 0».
To greie juksekoder for denne utfordringen:
Money (beløp)
sims.modify_funds (beløp)
REGLER:
Før du får lov til å rengjøre og fikse tomten, eller til og med flytte inn andre simmer og ha en familie må du fullføre noen aspirasjoner. For hver aspirasjon har du oppgaver og 4 milepæler. Når du fullfører en milepæl låser du også opp nye ting og funksjoner som du får lov til å gjøre med tomten din. Du kan IKKE bruke møblene eller rommene før de er pusset opp for det er såpass falleferdig at de bryter sammen om du prøver å bruke det.
Du må derfor kjøpe egne møbler, og penger får du ved å samle gjenstander som kan selges. For å få opp feks ferdigheten logikk kan du dra på biblioteket og lese en bok eller finne et sjakkbord på en offentlig tomt, med mindre du har kommet så langt at du kan kjøpe disse objektene selv. Når du selger/fjerner noe må du fjerne beløpet du får, og det gjelder alt. Selger du gress for 10 simoleoner, og det koster 50 å fjerne det må du da fjerne 60 simoleoner.
Renessansesim:
Milepæl I: Ivrig elev ; Du får tilgang til hagen.
Milepæl II: Altmuligsim ; Du får tilgang til 1. Etasje.
Milepæl III: Pantolog ; Du får tilgang til 2. Etasje.
Milepæl IV: Renessansesim ; Du får tilgang til hele tomten, inkl taket. Du kan fikse takdekorasjonene : 50 Simoleoner for å rengjøre en (bytte farge), 100 simoleoner for å kjøpe nytt tak.
Frilansbotaniker:
Du kan ikke plante uteplanter på bakken fordi det er giftig. Du må bruke potter eller plantebokser.
Milepæl I: Naturvandrer ; Du kan fjerne overgrodd grass og alger (50 simoleoner pr. stk).
Milepæl II: Hageentusiast ; Du kan fjerne aloe-vera planter og bål (200 simoleoner pr. ting).
Milepæl III: Naturelsker ; Du kan fjerne døde planter (FJERNE, IKKE gjennopplive) og steiner (1000 simoleoner pr. ting).
Milepæl IV: Frilansbotaniker ; Bruk 10.000 simoleoner for å renske bakken (bruke visklær på bakken). Du kan nå plante alt du vil og fikse hagen som du vil.
Ekstraordinær maler:
Når du endrer tapet eller gulv må du først fjerne det ved å male med tapet som koster 0 simoleoner, og bli kvitt pengene du tjente ved å gjøre det.
Milepæl I: Problemer ved staffeliet ; Du kan fjerne plantene på veggen (50 simoleoner pr stk).
Milepæl II: Kunstner ; Du kan endre utvendig veggmaling og utendørspynt på veggene (100 simoleoner ekstra pr vegg, og 200 simoleoner for ting).
Milepæl III: Et anstrøk av genialitet ; Du kan endre tapeten inne (200 ekstra pr vegg).
Milepæl IV: Ekstraordinær maler ; Du kan endre gulvet (200 ekstra pr rute), og taket hvis du har tilgang (1000 simoleoner for tak, uansett størrelse).
Kroppsbygger:
Når du selger objekter må du bli kvitt pengene du får for det.
Milepæl I: Grunnleggende trener ; Du kan fjerne kvister og greiner på gulvet (50 simolioner pr. ting).
Milepæl II: Treningsdemon ; Du kan fjerne små møbler og byggeobjekter (som er en rute bred og når opp til simmens midje, feks en stol, benk osv) (200 simoleoner pr. ting).
Milepæl III: Superfit ; Du kan fjerne mellomstore møbler og byggeobjekter (opp til 2 ruter, hvilken som helst høyde, feks bokylle, vinduer osv) (500 simoleoner pr. ting).
Milepæl IV: Kroppsbygger ; Du kan kvitte deg med alt av møbler og byggeobjekter uansett størrelse (1000 simoleoner pr. ting).
Kuratoren:
Når du selger objekter må du bli kvitt pengene du får for det.
Milepæl I: På farten ; Du kan bli kvitt dekorative objekter og skulpturer (inkl møkkete oppvask.
Milepæl II: Samler ; Du kan bli kvitt malerier.
Milepæl III: Skattejeger ; Du kan kjøpe dekorative objekter og skulpturer
Milepæl IV: Kuratoren ; Du kan kjøpe malerier.
Nerdehjerne:
Milepæl II: Lærd ; Du kan reparere små hull i gulvet (1 triangel) (50 simoleoner pr. hull).
Milepæl III: Rakettforsker ; Du kan reparere middelsstore hull i gulvet (2 triangler) (200 simoleoner pr. hull).
Milepæl IV: Nerdehjerne ; Du kan reparere større hull i gulvet (1000 simoleoner pr. hull).
Kongen av ramp:
Milepæl II: Dyktig luring ; Du kan fjerne et tomtetrekk.
Milepæl III: Proff rampestrekmaker ; Du kan fjerne et nytt tomtetrekk.
Milepæl IV: Kongen av ramp ; Du kan fjerne det siste tomtetrekket.
Herregårdsbaron:
Milepæl II: Den store landskapsarkitekten ; Du kan legge til et tomtetrekk.
Milepæl III: Hjemmefikser ; Du kan legge til et nytt tomtetrekk.
Milepæl IV: Herregårdsbaron ; Du kan legge til siste tomtetrekk.
Verdensvenn:
Når noen flytter inn må du bli kvitt pengene og møblene til den personen.
Milepæl II: Godt likt ; Du kan flytte inn en samboer.
Milepæl III: Supervenn ; Du kan flytte inn enda en samboer.
Milepæl IV: Verdensvenn ; Du kan flytte inn samboer nr. 3.
Sjelevenn:
Når ektefellen flytter inn på du kvitte deg med alt av penger og møbler som den eier.
Milepæl II: Aktuell for giftemål ; Du kan flytte inn ektefellen.
Milepæl III: Kjærlighetsfikser ; Du kan bli gravid eller adoptere. Hvis du får tvillinger eller trillinger må du gi bort de ekstra barna.
Milepæl IV: Sjelevenn ; Du kan ha så mange barn du vil.

Oversatt av Alexandra. Engelsk orginalartikkel finner du her.

Kategorier: ChallengesThe Sims 4

Om forfatteren: Simshjelper Sunniva Helena

Simshjelper Sunniva her! Jeg er admin og journalist, og gjør alt for at du som simsspiller skal få en fantastisk spillopplevelse! Dersom du har noen spørsmål er det bare å legge igjen en kommentar under :D