Moddere vær var!: Sims oppdaterer python.
Postet av: Simshjelper Alexander
Postet: 04 oktober 2018. 12:10 Sist endret: 12 april 2021 14:04
Hva skjer?
SimGuruModSquad annonserte i går (3. Oktober) at de har intensjoner om å oppdatere python versjonen som brukes til modding fra versjon 3.3.5 til 3.7.0. Denne oppdateringen vil skje en gang i November om alt går etter planen. Oppdateringen innebærer at filutvidelsen .pyo vil erstattes av filutvidelsen .pyc. Forskjellen mellom de to filutvidelsene er at pyo er et ikke komprimert stykke kode, mens .pyc er komprimert. Dette betyr at ved byttet til .pyc vil mods forhåpentligvis laste fortere.
Hva betyr dette for oss?
Som et resultat av oppdateringen vil alle mods slutte å fungere fra og med oppdateringen, i alle fall de du allerede har installert. Dette betyr at det er opp til utviklerne å ta kildekoden til modden og rekompilere den for den nyere versjonen av sims. Dette er noe som ofte må til ved oppdateringer, men i dette tilfellet er det ikke bare noen få mods som vil bli ødelagt av oppdateringen, men alle sammen. Dette er spesielt trist for eldre mods som kanskje fortsatt fungerer men som ikke lenger blir vedlikeholdt, der kildekoden også er gått tapt.
Ånei! Verden går under!
Mest sannsynlig vil ikke dette være noen stor apokalypse. Ta heller artikkelen som et forvarsel på at mods kan komme til å bli litt ubrukelige ved slippet av oppdateringen i november, og at man kanskje må vente litt før alle sammen er på plass igjen.
Vil du vite mer om den kommende storoppdateringen? Les artikkelen under da vel!
Den offisielle annonseringen postet via forumet.
Hi everyone,
I want to give you a heads up that in an upcoming release, we will be upgrading the version of Python used by the game. We currently use Python 3.3.5 and will be moving to Python 3.7.0. Once this change is released, all compiled script mods will completely stop working. Note that in this new version of Python, the .pyo extension is replaced by .pyc, see https://www.python.org/dev/peps/pep-0488/
We know this will have impact on your script mod authoring pipelines so wanted to provide notice in advance so you can be ready for the change when it arrives. To assist, I’ve attached the Python scripts from the currently released version of the game (v1.46.18) recompiled under Python 3.7.0.
If all goes as planned, this change should arrive in November.
Note that there will not be any fundamental changes to tuning data, other than the typical types of changes we make to tuning for patches.
Thanks!
SGMS