Sims 4 Snøparadis: Veiledning til klatretur
Postet av: Simshjelper Kine
Postet: 17 november 2020. 21:11 Sist endret: 06 mars 2022 16:03
Presentert av EA Game Changers
Fjellklatring er en helt ny sosial begivenhet som kom med Sims 4 Snøparadis. men disse sosiale begivenhetene er ikke som de andre i spillet. Simmer må trosse de tøffe forholdene på Komorebifjellet i en storslått ferd mot toppen, hvor det å mislykkes kan bety en sikker død! Det er veldig viktig å forberede seg for fjelklatringstur med masse øving, mat og kunnskap over forholdene på fjellet for å lykkes på turen.
Forberedelse er essensielt
Før du i det hele tatt tenker på å starte en fjellklatretur, må du være helt sikker på at simmen din har klatreferdigheter er gode nok. Vi anbefaler å ha klatreferdigheter på nivå 9 før du begir deg ut på fjelltur. Dette vil sikre at simmen din kan nå alle målene for turen, selv i de farligste delene av ruten.
Neste, ikke glem klatreutstyret! Det kan redde livet ditt når du er på klatretur! Kjøp utstyret fra en datamaskin og utstyr simmen med det fra simmens utstyrsliste. Pass på at det er i tipp topp stand og utfør vedlikehold eller reparasjoner som trengs før du drar i vei.
Forsyninger som telt og mat er også absolutt nødvendig. Kjøp telt fra kjøpskatalogen, putt det inn i inventaret til simmen din og ta det med deg til fjells. Om simmen din har nivå 7 i klatring, kan de lage energibarer som vil hjelpe dem med å holde styrken på den lange og vanskelige reisen. Vær sikker på å ta med epler og kirsebær sånn at du kan lage dem underveis! Du kan også bruke bjørnebær og jordbær for å lage proteinbarer om simmen din har nivå 9 i klatring.
Til slutt, undersøk hvilke værforhold du kommer til å møte. Du kan sjekke forholdene på Komorebifjellet ved å sjekke en informasjonstavle; det finnes en i Yukimatsu ved foten av de store bakkene. Ikke ikke vær naïv; bare fordi værforholdene ser bra ut når du ankommer Yukimatsu, betyr det ikke nødvendigvis at det vil være slik lenger opp på fjellet. Du kan plutselig støte på tordenvær halvveis på toppen!
Begynn turen
For å starte en fjelltur, bruk alternativet Sosial begivenhet under Sosial-fanen på mobiltelefon til simmen din. I motsetning til andre sosiale arrangementer er mål ikke valgfrie for fjellturer; du må velge en målrettet begivenhet. Velg simmen din for å være lagleder og minst en annen sim som lagmedlem for å starte en tur.
Når turen har startet, vil du få for en rekke mål du skal fullføre for å kunne gå videre til neste område av utflukten. Laget ditt må få en sølvmedalje eller bedre for å låse opp det neste området av fjellet. Kan simmene dine takle potensielt dødelige farer og komme seg helt til toppen?
Første område: Yukimatsu
Hovedmål
- Samle turmedlemmer nær løypekartet på toppen av klatreruten.
Andre mål
- Sjekk om turlederen er klar.
- La simmene gjøre en oppvarmingsøvelse.
Belønninger
- Ingen
Gjennomgang
Reisen din starter ved onsen-badehuset i Yukimatsu, men den første løypemarkøren er helt oppe på toppen bak de store skibakkene. Du og teamet ditt må ta dere opp den middels høye fjellveggen og samles ved løypemarkøren. Markøren er et lite treskilt som stikker opp av snøen på toppen av klatreveggen.
Lagmedlemmene dine skal klatre opp på veggen automatisk, og så samle seg ved markøren, men hvis du har problemer med å samle alle på ett sted, klikker du på dem og velger Handlinger > Legg til gruppe. Deretter klikker du på bakken nær markøren og velger Gå hit Sammen. Siden det å samles ved markøren er hovedmålet, vil dette gi turen en sølvmedalje, som lar deg gå videre til neste seksjon.
Men om du vil utmerke deg og få en gullmedalje, må du gjennomføre noen av de andre målene som er oppført. Jeg fant dette veldig lett; simmen min sjekket om turlederen var klar til å klatre på egen hånd når hun nådde markøren, som gav turen en gullmedalje uten mye innsats fra min side.
Område 2: Komorebifjellets baseleir
Hovedmål
- Samle utfluktsmedlemmer nær løypekartmarkøren i enden av klatreruten.
Andre mål
- Inspisere klatreruteforholdene.
- Klatre opp en fjellvegg.
- La en sim hvile i minst en time
Belønninger
- Fjellklatringst-skjorte (gullmedalje i forrige område)
Gjennomgang
Baseleiren en et godt punkt hvor simmene kan stoppe og hvile før du takler den farligste delen av fjellet. Det kan være et telt allerede slått opp i området som simmen din kan benytte seg av, men om det ikke er det, håper jeg du har tatt med et telt, da å hvile et et av målene for dette området.
Først, bruk teltet for å ta en lur eller å sove om simmen din er veldig trøtt. Dette fullfører et av målene i dette området. Deretter kan du gå over til fjellveggen for dette området. Klikk på veggen for å inspisere klatreforholdene. Dette er enda et mål du kan krysse av listen. Du har et viktig valg du må ta, om forholdene er dårlige og sjansen for suksess er lav, så kan du velge å bli på baseleieren for natten og vente på bedre vær. Du kan velge å fortsette, og klatre opp til den neste markøren uansett, men det er risikabelt. Husk at simmer kan bli skadet og til og med dø på disse farlige fjellturene.
Når du har kommet opp veggen, er alt du trenger å gjøre for å nå gull i dette området å samles ved markøren igjen. Så kan du bevege deg til neste område.
Område 3: Isfossen ved husmannsplassen
Hovedmål
- Samle utfluktsmedlemmer nær løypekartmarkøren på toppen av klatreruten.
Andre mål
- La en sim spise noe.
- La en sim klatre modig.
- Tenn et bål.
Belønning
- Gruppelederen får “middels god fjellklatrer” som belønningstrekk (sølvmedalje i forrige område)
- Gruppeleder mottar “skikket fjellklatrer” som belønningstrekk (gullmedalje i forrige område)
Gjennomgang
Dette er det farligste delen av fjellet, men laget ditt er så nært ved å nå toppen hvis de har klart å komme seg så langt! Først burde simmen din spise noe. Forhåpentligvis har de tatt med seg niste, fordi dette er et mål for denne delen av fjellet. Så kan du få simmen din til å varme seg ved å tenne et bål. Det burde allerede være en vedhaug der som de kan tenne på.
Neste kommer den skumle delen; simmen din må klatre modig opp til toppen av den høyeste fjellveggen de har kommet borti hittil. Simmen din må ha nivå 9 i klatring for at du kan krysse av det målet. Som forventet er det å komme hele veien til toppen av Komorebifjellet ikke for uerfarne klatrere! Dette er den farligste stigningen på hele turen, så vær på vakt. Om været er dårlig, eller om simmen din er skadet eller har ødelagt klatreutstyr, så burde du virkelig vurdere å telte til forholdene forbedres. Å ikke vente kan føre til tragedie.
Forutsatt at du og teamet ditt har kommet til toppen av fjellveggen i live, gå lenger opp på stien der markøren er og samle laget for å fullføre hovedmålet, slik at du kan passere til toppen. Det er også en hule ved stien som simmene dine kan søke ly i, utforske, ellertil og med litt romantikk hvis de måtte føle behov for det.
Område 4: Toppen av Komorebifjellet
Hovedmål
- Ingen! Feir at dere er på toppen!
Andre mål
- Ingen! Feir at dere er på toppen!
Belønning
- Gruppeleder får belønningstrekk “kapabel fjellklatrer” (Sølvmedalie i forrige område)
- Gruppeleder får belønningstrekket “ekspertklatrer” (gullmedalje i forrige område)
- Fjellklatrerarmbånd (gullmedalje i forrige område)
- Fjellklatrerlue
- Gruppeleder mottar en sølvplakett (Sølvmedalie i forige område)
- Gruppeleder mottar en gullplakett (gullmedalje i forrige område)
- Muligheten til å bygge på 20 x 20 tomten på toppen
- 300 simoleoner
Gjennomgang
Gratulerer! Svært få simmer når frem til toppen, men du og laget ditt har trosset de verste farene og seiret! Belønningen din blir en helt fantastisk utsikt høyt over skyene (sammen med noen få andre godbiter).
Den beste delen? Det er et 20 × 20-tomt på toppen som bare venter på at du skal bygge alt ditt hjerte ønsker på den. Kanskje en koselig liten fjellhytte for de slitne simmene dine å hvile og lade batteriene? Eller hva med en varm kilde? Begge delene? Det er helt opp til deg, men husk; denne tomten er skjult på kartet, så simmene dine vil trenge å trosse fjellet igjen på en fremtidig utflukt for å kunne besøke den igjen.
Morsomme fakta
Om du har Magiens rike og drar på klatretur med en trollmann, kan de helt slippe unna mange utfordringer de kan møte på utflukten, noe som gjør det ekstremt enkelt å nå toppen. Jeg kunne bruke transporteler-formelen for å teleportere meg til toppen. Lagmedlemmene mine fullførte de fleste klatringsmålene for meg, bortsett fra målet å klatre modig. Jeg klarte også å få simmen min til å spise noe ved å bruke Delikatio, og fylle opp behobene mine som jeg ville med Mangfoldig behov-eliksiren (men hvis jeg hadde gått tom, kunne jeg ha kastet Duplikato-formelen på min siste flaske for å lage så mange som jeg trengte).
Hentet fra simscommunity.info