Utfordring: Ulveflokken
Postet av: Simshjelper Marie
Postet: 10 juli 2020. 21:07 Sist endret: 04 mars 2022 19:03
Klarer du å bygge drømmehjemmet, samtidig som du er alfaen i en hundeflokk, eller klarer den onde vaskebjørnen å ødelegge for deg?
Målet
For å starte utfordringen, må du ha én sim, ‘ulveflokk’ på seks hunder, og en vaskebjørn som har som mål å ødelegge for deg. Simmen må bo på øya i Brindleton Bay, og tjener penger gjennom å samle objekter og fullføre samlinger, fisking, hagearbeid, og sende hundene på jakt. Utfordringen er over når simmen har klart å bygge seg drømmehjemmet, som må ha en verdi på minst 50,000§, eller når vaskebjørnen dør.
Men det er en twist:
Utfordringen spilles på kort levetid, og det anbefales at du starter hele utfordringen med en vaskebjørn som er gammel. Da har du noe dårligere tid på å gjennomføre, men ønsker du den litt enklere, kan vaskebjørnen være voksen ved utfordringens start. Vaskebjørnen skal heller ikke ha et annet mål enn å gjøre utfordringen vanskeligere for deg.
Husk: Du kan ikke sjekke vaskebjørnens alder underveis, og vet derfor ikke hvor lenge den har igjen å leve.
Forberedelser
Denne utfordringen er fokusert rundt The Sims 4: Katter & Hunder, og krever derfor at du har denne utvidelsespakken for å gjennomføre den.
Du starter med å lage én sim med valgfritt kjønn, som har trekket hundeelsker, og ambisjonen dyrenes venn. De andre to trekkene er helt valgfrie, men det anbefales at de er einstøing og elsker naturen.
I tillegg til simmen, skal det lages en flokk på seks hunder. Hvilke raser, eventuelt om du ønsker seks blandingsraser, er helt opp til deg, men alle hundene må ha trekket jeger. De to andre trekkene er valgfrie.
Når simmen og hundene er lagd, er det på tide å lage vaskebjørnen. Ønsker du en høy vanskelighetsgrad, setter du alderen til gammel, ønskes den noe lettere, setter du alderen til voksen. Vaskebjørnen må ha de følgende tre trekkene: territoriell, aloof, og rampete.
Simmen skal flyttes inn på øya i Brindleton Bay (tomten heter Deadgrass Discoveries). Dette er egentlig museumstomta, ute ved fyrtårnet, men her må du da ta en runde med bulldoseren, og bytte tomtetype fra “museum” til “bolig”.
Videre bruker du juksekoden for penger, slik at simmen bare har §2000 ved utfordringens start. Dette gjør du ved å ta “testingcheats on”, og deretter “money 2000”. Dette er de eneste pengene du får på den måten, og du har i tillegg en helt tom tomt å starte med.
Generelle regler
- Du må leve av hva naturen har å tilby. Du kan tjene penger helt enkelt ved å sende hundene dine på jakt, gjennom fisking, eller å søke etter samleobjekter rundt om på øya.
- Du bør tjene mesteparten av pengene dine gjennom hundene. Den beste måten å gjøre det på, er å sende de på jakt. De andre mulighetene er for å supplere.
- Du må spille med kort levetid.
- Simmen din kan ikke ha jobb.
- Verken dyrene eller simmen din kan forlate øya før utfordringen er over. Det eneste unntaket er dersom en eller flere av hundene blir syke, og de må til veterinæren. Vaskebjørnen skal ikke tas med til veterinæren.
- Du kan sosialisere og bygge vennskap med andre simmer, men hovedfokuset skal være på hundene.
- Annet enn juksekoden for penger som starter utfordringer, er det ikke lov å bruke juksekoder. Den eneste juksekoden du kan bruke er “resetsim” dersom det er nødvendig.
Bonustips
- Det er både en grill og et piknikbord på øya. Med andre ord trenger du ikke bruke penger på å kjøpe et kjøkken helt med en gang.
- Synes simmen din livet på øya er kjedelig og ensformig? Å leke med hundene gir simmen fort et bedre humør.
- Noen av gjenstandene hundene finner når de er på jakt, blir lagt i husstandens inventarliste og ikke simmens egne inventarliste. Husk at du må sjekke innom dette jevnlig.
- Hundene kan finne mange verdifulle gjenstander når de er på jakt. Dette er noe som vil bli bedre jo mer de jakter, fordi de bygger opp den hemmelige ferdigheten. Ikke forvent at de kommer hjem med gjenstander av stor verdi helt med en gang, men vær tålmodig, og plutselig kan de overraske deg!