Utfordring: Ulveflokken

Postet av: Simshjelper Marie

Postet: 10 juli 2020. 21:07 Sist endret: 11 juli 2020 10:07

Klarer du å bygge drømmehjemmet, samtidig som du er alfaen i en hundeflokk, eller klarer den onde vaskebjørnen å ødelegge for deg?

Målet

For å starte utfordringen, må du ha én sim, ‘ulveflokk’ på seks hunder, og en vaskebjørn som har som mål å ødelegge for deg. Simmen må bo på øya i Brindleton Bay, og tjener penger gjennom å samle objekter og fullføre samlinger, fisking, hagearbeid, og sende hundene på jakt. Utfordringen er over når simmen har klart å bygge seg drømmehjemmet, som må ha en verdi på minst 50,000§, eller når vaskebjørnen dør.

Men det er en twist:

Utfordringen spilles på kort levetid, og det anbefales at du starter hele utfordringen med en vaskebjørn som er gammel. Da har du noe dårligere tid på å gjennomføre, men ønsker du den litt enklere, kan vaskebjørnen være voksen ved utfordringens start. Vaskebjørnen skal heller ikke ha et annet mål enn å gjøre utfordringen vanskeligere for deg.

Husk: Du kan ikke sjekke vaskebjørnens alder underveis, og vet derfor ikke hvor lenge den har igjen å leve.

Forberedelser

Denne utfordringen er fokusert rundt The Sims 4: Katter & Hunder, og krever derfor at du har denne utvidelsespakken for å gjennomføre den.

Du starter med å lage én sim med valgfritt kjønn, som har trekket hundeelsker, og ambisjonen dyrenes venn. De andre to trekkene er helt valgfrie, men det anbefales at de er einstøing og elsker naturen.

I tillegg til simmen, skal det lages en flokk på seks hunder. Hvilke raser, eventuelt om du ønsker seks blandingsraser, er helt opp til deg, men alle hundene må ha trekket jeger. De to andre trekkene er valgfrie.

Når simmen og hundene er lagd, er det på tide å lage vaskebjørnen. Ønsker du en høy vanskelighetsgrad, setter du alderen til gammel, ønskes den noe lettere, setter du alderen til voksen. Vaskebjørnen ha de følgende tre trekkene: territoriell, aloof, og rampete.

Simmen skal flyttes inn på øya i Brindleton Bay (tomten heter Deadgrass Discoveries). Dette er egentlig museumstomta, ute ved fyrtårnet, men her må du da ta en runde med bulldoseren, og bytte tomtetype fra «museum» til «bolig».

Videre bruker du juksekoden for penger, slik at simmen bare har §2000 ved utfordringens start. Dette gjør du ved å ta «testingcheats on», og deretter «money 2000». Dette er de eneste pengene du får på den måten, og du har i tillegg en helt tom tomt å starte med.

Generelle regler

Bonustips

Kategorier: Challenges

Om forfatteren: Simshjelper Marie

Heisann! Simshjelper Marie her – 19 år, og litt over gjennomsnittet glad i både skriving og Sims! Super takknemlig for muligheten til å skrive her på Simshjelpen, og håper jeg kan være med på å bidra positivt for hele 'gjengen'!