Disney Princess

Postet av: Simshjelper Alexander

Postet: 07 juni 2018. 16:06 Sist endret: 04 mars 2022 19:03

INFO:
Denne utfordringen følger de orginale «legacy» reglene, selvom reglene kan variere. Siden «På jobben» og «vampyrer» har kommet ut kan du lage dine egne regler. Foreksempel så kan Belle kan gifte seg med en alien eller vampyr, eller Tiana kan eie eget bakeri.
Generasjon 1: Snøhvit «Jeg håper den jeg elsker finner meg idag»
For å starte må du lage snøhvit. Du kan velge om du vil gjøre henne til en tenåring og lage hennes onde stemor, men du må selvfølgelig ikke. Det er når snøhvit blir ung voksen at historien begynner.
Regler:

  • Må være jente.
  • Må ha 7 barn (dverger).
  • Hvert barn må ha minst et dårlig personlighetstrekk.
  • Hvert barn må ha samme barnefar.
  • Hvert barn må fullføre aspirasjonen sin, eller få en A på skolen.
  • Snøhvit kan ikke svare på døren når det banker på noen fremmede eller en eldre kvinne.

Du bør alltid planlegge den neste generasjonen. Planlegg Askepott (hun må ha et kokketrekk og være ryddig).
Generasjon 2: Askepott «En drøm er et ønske som hjertet ditt velger, når du faller fort i søvn»
Selvom du hadde 6 brødre og søstre var det du som alltid tok deg av matlaging og vasking. Uansett, på en måte så elsket du det, og det tok deg vekk fra ditt kaotiske hjemmeliv. Når Askepott blir tenåring begynner historien.
Regler:

  • Må ha personlighetstrekkene ryddig og matelsker.
  • Må rydde huset hver dag og lage alle måltider.
  • Kan ikke gifte seg før Snøhvit dør (hun trenger ikke være gammel, men kan ikke dø med juksekoder).
  • Ha maks 3 barn.

Du bør alltid planlegge den neste generasjonen. Planlegg Tiana (hun må være ambisiøs).
Generasjon 3: Tiana «Den eneste veien for å få det du vil i verden er gjennom hardt arbeid»
Familien din har nesten ikke oppnådd noe gjennom de to tidligere generasjonene, og du er her for å endre dette. Historien begynner når Tiana blir ung voksen.
Regler:

  • Må ha personlighetstrekket ambisiøs.
  • Faren må dø før hun blir voksen.
  • Må ha mesterkokk-ambisjonen.
  • Må gifte seg med en sim som har noe grønt (det kan være hår, øyer, hud, osv).

Du bør alltid planlegge den neste generasjonen. Planlegg Aurora (må være lat).
Generasjon 4: Aurora «Jeg gikk til deg en gang i en drøm»
Takket være moren din sitt harde arbeid har du alt du alltid har hatt lyst til i livet ditt, utenom kjærlighet. Faren din var overbeskyttende og lot deg sjelden dra ut fra huset. Historien begynner når Aurora blir ung voksen.
Regler: 

  • Må ha personlighetstrekket lat.
  • Kan kun ha 3 eller færre venner (familie kan telle hvis du vil).
  • Må møte din fremtidige om natten mens foreldrene dine sover.
  • Røm for å gifte deg (du kan også rømme vekk hvis du vil).
  • Ha maks 2 barn (tvilling-jenter er anbefalt for Anna eller Elsa som neste).

Du bør alltid planlegge den neste generasjonen. Planlegg Anna (og evt Elsa).
Generasjon 5: Anna «Vi har kun hverandre, det er kun deg og meg»
Søsteren din er låst inne, og du har aldri fått vite hvorfor. Som småbarn var dere bestevenner, men alt du har nå er drømmer. Når Anna er et barn begynner historien.
Regler:

  • Mist all kontakt med søsteren din frem til du er ung voksen.
  • Bli forelsket i en kriminell.
  • Opplev døden på nært hold.
  • Finn noen etter du har blitt bestevenn med søsteren din.
  • Bli gift, få et barn.

Du bør alltid planlegge den neste generasjonen. Planlegg Rapunzel (må være enstøing og kunsterisk).
Generasjon 6: Rapunzel «Du har feil når det gjelder verden, og du har feil når det gjelder meg»
Moren din har aldri stolt på deg eller verden. Du har aldri fått vite noe om fortiden hennes, og du har aldri hatt lyst til det heller. Alt du fikk var ensomhet, men det gjorde ikke noe. Historien starter når Rapunzel er tenåring.
Regler:

  • Må ha personlighetstrekkene enstøing og kunsterisk.
  • Må nå nivå 8 i maling før du blir ung voksen.
  • Kan kun forlate huset for å reise på skolen.
  • Kan ikke ha venner før bryllupet.
  • Røm og gift deg, du har ingen venner uansett.
  • Få barn.

Du bør alltid planlegge den neste generasjonen. Planlegg Belle (må være bokorm).
Generasjon 7: Belle «Folk tenker jeg er rar, så jeg vet hvordan det føles å være annerledes»
Du har alltid elsket bøker og besøker biblioteket ofte. Du har aldri brydd deg om hvordan du ser ut, kun skjønnhet teller. Alle hadde alltid lyst på deg, men du skuffet alle. Du ville velge din egen fremtid. Historien begynner når Belle blir ung voksen.
Regler:

  • Må ha personlighetstrekket bokorm.
  • Date hvertfall 5 menn.
  • Møt mannen i dine drømmer – en stygg sim.
  • Bli gift, få barn.
  • Mannen din blir nydelig (endres i CAS) etter det første barnet blir født.

Du bør alltid planlegge den neste generasjonen. Planlegg Mulan (må være aktiv).
Generasjon 8: Mulan «Kan det være, at hvis jeg virkelig ville være meg selv, at jeg kunne knust min familie’s hjerter»
Dine foreldre ville alltid at du skulle bringe rikdom tilbake til familien, og gifte deg med en mann som har høy status, men du drømte ikke om kjærlighet, du drømte om å skinne. Historien starter når Mulan blir ung voksen.
Regler:

  • Må ha personlighetstrekket aktiv.
  • Må jobbe i astronaut karrieren.
  • Bli forelsket i en kollega når du når toppen av karrierevalget.
  • Bli gift, få barn.

Du bør alltid planlegge den neste generasjonen. Planlegg Jasmine.
Generasjon 9: Jasmine «En helt ny verden, hundretusen ting å se»
Du hatet å være rik og leve som en prinsesse. Du finner trøst hos Raja, men intet annet sted. Alt din far ville for deg, var at du skulle gifte deg med en som var rik, men du vil leve et liv uten rikdom. Historien begynner når Jasmine blir tenåring.
Regler: 

  • Ha en bestevenn (Raja).
  • Du kan ikke forlate huset utenom når du skal på skolen.
  • Må gifte deg med en som er fattig.
  • Kjæresten må være i kriminell karrieren.
  • Ha maks 4 barn.

Du bør alltid planlegge den neste generasjonen. Planlegg Merida (må være selvsikker).
Generasjon 10: Merida «Hvis du hadde muligheten til å endre din skjebne, ville du?»
Du har alltid lurt på hvorfor moren din ga opp rikdommen for en fattig gutt. Dine eventyr leder deg alltid inn i trøbbel og du blir nesten alltid straffet. Historien starter når Merinda blir tenåring.
Regler:

  • Må ha personlighetstrekket selvsikker.
  • Søsknene dine og moren din dør i en ulykke.
  • Prøv å forandre fortiden, men mislykkes.
  • Du tror ikke på kjærlighet – aldri gift deg.
  • Du tror du er forbannet – aldri få barn.
  • Voks opp alene.

(De siste 3 punktene er kun der fordi dette er siste generasjon. Hvis du ønsker å fortsette etter Merida kan du gifte deg og få barn).
VALGFRIE GENERASJONER:
Du kan velge å bytte ut eller fortsette med disse. Du trenger heller ikke bruke de.
Generasjon X: Ariel «En dag vil jeg være en del av din verden»
Du har alltid elsket vannet og drømt om å bli en havfrue. Trist, men dette ble ikke en virkelighet, men du fant mannen i dine drømmer, og det var greit nok. Historien begynner når Ariel blir tenåring.
Regler:

  • Må ha personlighetstrekket Elsker friluftsliv.
  • Må ha eget basseng og svømme i det hver dag.
  • Må gifte seg med en pen sim som har minst et av de samme trekkene som deg.
  • Få barn.

Generasjon X: Pochahontas «Du tenker kanskje at jeg er en ignorant, du har vært så mange plasser, jeg gjetter det er det.»
Du kommer fra en annerledes familie, og kjærligheten i ditt liv er forbudt fra familien din. Historien begynner når Pochahontas blir tenåring.
Regler:

  • Må bli forelsket i en annen type sim (en grønn eller blå sim)
  • Bli gift med den simmen.
  • Stikk av og gift deg.
  • Ha maks 4 barn.

Generasjon X: Elsa «Ja, jeg er alene, men jeg er alene og fri»
Dine foreldre har alltid spurt seg selv om hvor kreftene dine kommer fra. Du var en stille type etter… ulykken. Alt du ville var å være alene uten å skade noen. Historien begynner når Elsa blir tenåring.
Regler:

  • Må ha personlighetstrekket enstøing
  • Kan ikke snakke med søsken for hun er ung voksen.
  • Må bli annerledes på en måte.
  • Stikker av som tenåring.
  • Kan aldri gifte seg, og kan kun få 1 barn.

Generasjon X: Moana «En dag vet jeg hvor langt jeg skal»
Du vokste opp til å lede over andre; uansett ville du oppdage og se verden. Du tar dine egne valg som gjør deg til deg, og du håper at en dag vil valgene dine vise deg verden. Historien starter når Moana blir tenåring.
Regler:

  • Må ha personlighetstrekket Elsker friluftliv og ambisjonen kurator.
  • Ha et nært forhold med bestemoren (som dør før hun blir ung voksen).
  • Stikk av hjemmefra for å møte Maui, en mann som ikke har levende familie eller relasjoner, som du blir bestevenn med. Finn «plumbite» (hjertet til Te Fiti) og gi det til din fiende (Te Ku), og bli venn med de.
  • Reis hjem, gift deg med Maui og få barn.

Etter enhver på generasjon X kan du velge å avslutte utfordringen, men da kan du ikke få barn. Det er helt opp tid deg. Jeg går på mottoet til spillet, du spiller slik du vil spille.

Om forfatteren: Simshjelper Alexander

Teknisk interresert og har et fokus på å skrive tekniske guider når jeg først legger ut ting her. I hovedsak er jeg teknisk leder for nettstedet og er ansvarlig for at ting går som smurt.